2014年3月30日 星期日

Aubrey

https://www.youtube.com/watch?v=kqXek853SDE


Aubrey        Bread

And Aubrey was her name
A not so very ordinary girl or name
But who's to blame?
For a love that wouldn't bloom
For the hearts that never played in tune
Like a lovely melody that everyone can sing
Take away the words that rhyme it doesn't mean a thing

And Aubrey was her name
We tripped the light and danced together to the moon
But where was June
No it never came around
If it did it never made a sound
Maybe I was absent or was listening too fast
Catching all the words, but then the meaning going past

But God I miss the girl
And I'd go a thousand times around the world
Just to be closer to her than to me

And Aubrey was her name
I never knew her, but I loved her just the same
I loved her name
Wish that I had found the way and the reasons
that would make her stay
I have learned to lead a life apart from all the rest
If I can't have the one I want, I'll do without the best

But how I miss the girl
And I'd go a million times around the world just to say
She had been mine for a day
奧布芮      麵包合唱團
奧布芮就是她的芳名
一個和名字一樣不平凡的女孩
但這又能怪誰
一段沒有開花結果的愛情
沒有共鳴的兩顆心
像一首人人會唱的美妙旋律
去掉押韻以後,就毫無意義

奧布芮就是她的芳名
我們乘著月光舞向明月
但六月在何方?
它從未來到
即使來了,也是不聲不響
也許是我錯過,或沒聽清楚
了解了每一個字,但其意義又已過時

上帝,我想念這個女孩
我願意繞著世界千百回
只要能讓我靠近她一點

奧布芮是她的芳名
我從不認識她,但我依然愛她
我愛她的名字
但願我已找到方法和理由
能讓她留下來
我已學會摒除一切,用心去生活
如果不能擁有心愛的人,我無法全力以赴

我多麼想念這個女孩
我願意環繞世界百萬次,只為了說........
她曾有一天是屬於我

沒有留言:

張貼留言