2014年3月30日 星期日

As tears go by    Marianne Faithfull

https://www.youtube.com/watch?v=j8JJ6du3Vio


As tears go by    Marianne Faithfull

It is the evening of the day
I sit and watch the children play
Smiling faces I can see
But not for me
I sit and watch
As tears go by

My riches can't buy everything
I want to hear the children sing
All I hear is the sound of rain falling on the ground
I sit and watch
As tears go by

It is the evening of the day
I sit and watch the children play
Doing things I used to do they think are new
I sit and watch
As tears go by
淚水流逝      瑪莉安費斯佛
正是傍晚時分
我坐下來,看著孩子們嬉戲
我看到了笑顏逐開的臉龐
但那不是迎接我的
我坐著、望著........
直到淚水流逝

我的財富買不到這一切
我多想聽見孩子們的歌唱
但我聽到的,只是雨點落在地面上的聲音
我坐著、望著........
直到淚水流逝

正是傍晚時分
我坐下來,看著孩子們嬉戲
他們玩著我從前玩過、他們卻覺得新鮮的遊戲
我坐著、望著........
直到淚水流逝

沒有留言:

張貼留言