2014年3月30日 星期日

39      Queen

https://www.youtube.com/watch?v=7Ti9EA_ks28


39      Queen

In the year of '39 assembled here the volunteers
In the days when lands were few
Here the ship sailed out into the blue and sunny morn
The sweetest sight ever seen

And the night followed day
And the storytellers say
That the score brave souls inside
For many a lonely day sailed across the milky seas
Never looked back, never feared, never cried

Don't you hear my call
Though you're many years away
Don't you hear me calling you
Write your letters in the sand
For the day I take your hand
In the land that our grandchildren knew

In the year of '39 came a ship in from the blue
The volunteers came home that day
And they bring good news of a world so newly born
Though their hearts so heavily weigh
For the earth is old and grey
To a new home we'll away
But my love this cannot be
For so many years have gone
Though I'm older but a year
Your mother's eyes in your eyes cry to me

Don't you hear my call
Though you're many years away
Don't you hear me calling you
All the letters in the sand
Cannot heal me like your hand
For my life still ahead
Pity me
 '39年       皇后合唱團

在 '39 年,志願軍們在此集結
在陸地幾近消失的年代裡
太空船航向晨光燦爛的蔚藍天空
多麼難得一見的美麗景象

夜以繼日
故事被傳誦著
這英勇動人的樂章
在孤寂的歲月裡航越茫茫星海
永不回頭,從不畏懼,也絕不哭泣

你聽見我在呼喚嗎?
雖然你已離去好幾年
你聽得見我在呼喚你嗎?
把給你的信寫在沙灘上
在我牽著你的手那一天
在我們子孫熟悉的土地上

在 '39 年,青天裡飛來一艘船
志願軍在那一天回到了家鄉
他們帶回來一個關於新世界的好消息
儘管他們內心十分沉重
因為地球古老而灰黯
我們必須離開前往新的家園
但是,吾愛卻已無法同行
這麼多年過去了
我卻只老了一歲
在你眼中,我看見了你的母親對著我哭泣

你聽見我在呼喚嗎?
雖然你已離去好幾年
你聽得見我在呼喚你嗎?
所有寫在沙灘上的話語
再也無法像你牽著我的手一樣的安慰我
我的人生依然向前行
何其可悲........

沒有留言:

張貼留言